راهنمای کامل سئو داخلی وب سایت

یکی از مهمترین بخش های سئو، سئو داخلی یا بهینه سازی On-page است. حتی حرفه ای ترین افراد هم گاهی اوقات از سئوی داخلی وب سایت غافل میشوند.

سئو بسیار شبیه به پازل است. شما باید تمام قطعات (محتوا، بک لینک ها و غیره) را در کنار هم بچینید تا به نتیجه برسید. همه تلاشهای شما بی نتیجه خواهد بود اگر لندینگ پیج شما بهینه سازی نشده باشد.

راهنمای زیر به شما کمک میکند تا صفحات فرود خود را به بهترین شکل برای گوگل بهینه سازی کنید.

 

 بهینه سازی آدرس صفحات برای سئو

 

مهمترین قدم برای شروع بهینه سازی وب سایت، ایجاد آدرس های سئو فرندلی است. آدرس صفحات باید تا حد امکان کوتاه، خوانا و همراه با کلمات کلیدی اصلی شما باشند. همچنین نباید از کلمات بازدارنده در آدرس استفاده شود. در این مقاله بیشتر راجع به سئو آدرس صفحات صحبت شده است.

 

سئو عنوان صفحات

 

اگر آدرس را در نظر نگیریم، بدون شک عنوان صفحه مهمترین فاکتور سئوی On-Page خواهد بود. یک تایتل بهینه سازی شده می بایست با کلمات کلیدی مورد نظرتان آغاز شود. مانند یک متن تبلیغاتی باعث ورود کاربران به سایت شود و در عین حال کوتاه باشد (در حدود ۷۰ کاراکتر)

در عین حال استفاده از کلمات ترند روز و تاثیر گذار باعث افزایش رتبه خواهد شد. کلماتی نظیر “راهنما”، “قیمت”، “بهترین”، “۱۳۹۶”، “بررسی تخصصی” و …

 

بهینه سازی تگ های Heading

 

تگ H1 اولین تگ از مجموعه تگ های هدینگ است که در بسیاری از سیستم های تولید محتوا نظیر وردپرس بصورت اتوماتیک ایجاد می گردد. بطور کلی عنوان سایت می تواند به عنوان تگ H1 هم استفاده شود.

نکته ۱ : هر صفحه فقط یک تگ H1 باید داشته باشد.

نکته ۲ : همیشه تگ H1 به عنوان اولین تگ Heading در صفحه مورد استفاده قرار گیرد.

تگ H2 دومین تگ از این مجموعه است که می بایست بعد از تگ H1 در صفحه استفاده شود. زیر عنوان ها باید از این تگ استفاده کنند و محتوای آن می تواند از کلمات کلیدی فرعی شما تشکیل شده باشد. شما می توانید بیشتر از یکبار از این تگ استفاده کنید و به یاد داشته باشید که حتما باید این تگ مورد استفاده قرار بگیرد.

مورد بعدی تگ H3 است که اهمیت کمتری از دو تگ قبلی دارد. ولی هنوز هم برای استاندارد سازی صفحات خود نیازمند استفاده از آن هستیم.

 

استفاده از کلمات کلیدی اصلی در ابتدای متن

 

همه می دانند که باید محتوای خوبی تولید کنند و محتوا پادشاه است و ….. اما شاید در این میان چیزی که قربانی شود سئو داخلی واقعی باشد. برای داشتن یک بهینه سازی استاندارد می بایست کلمات کلیدی اصلی خود را در بین ۱۰۰ کلمه اول متن قرار دهیم. اینکار فواید زیادی دارد و مطمئن باشید تاثیر بالائی در افزایش رتبه شما خواهد داشت.

 

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

 

ریسپانسیو

 

شک داشتم که در اینباره صحبت کنم یا نه. به نظر بعید می رسد که در سال ۲۰۱۷ هنوز سایتهایی باشند که برای بازدید کنندگان موبایلی بهینه سازی نشده باشند. برای همین هم هست که گوگل برچسب Mobile Friendly را از نتایج SERP حذف کرده و بجایش از برچسب AMP یا Not Mobile Friendly استفاده می کند. (درباره AMP در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.)

داشتن یک سایت ریسپانسیو این روز ها بسیار ساده شده و نداشتن آن باعث جریمه گوگل خواهد شد.

 

لینک به منابع معتبر

یکی از سوالات همیشگی سئو این است که چگونه به گوگل بگوئیم ما درباره چه چیزی محتوا تولید کردیم. در واقع گوگل نمی تواند محتوای مارا بخواند. محتوای ما Crawl و سپس Index میشود. اما کیفیت ایندکس و اینکه در چه دسته بندی قرار بگیریم بسیار مهم است. قرار دادن لینک سایتهای مرتبطِ معتبر در محتوا، به گوگل کمک میکند درک کند ما چه چیزی تولید کردیم.

 

لینک داخلی

 

در هر صفحه ۲ الی ۳ لینک داخلی ایجاد کنید. اگر می خواهید یک نمونه عالی و بدون نقص از لینک های داخلی ببینید سری به ویکی پدیا بزنید

افزایش سرعت بارگزاری سایت

افزایش سرعت سایت

گوگل بطور رسمی اعلام کرده است که سرعت بارگزاری صفحه بعنوان یکی از پارامترهای سئو داخلی منظور خواهد شد.

یک تحقیق نشان داده که ۷۵% کاربران به سایتهایی که سرعت کمی دارند بر نمیگردند. راههای زیادی برای افزایش سرعت صفحات سایت وجود دارد که بزودی در اینجا به آنها می پردازم.

 

کمی LSI به متن اضافه کنید

کلمات مترادف و مرتبط یا LSI همانهایی هستند که به گوگل کمک می کنند بفهمد شما درباره چه چیزی صحبت می کنید. مثلا اگر درباره بهینه سازی سایت مطلبی نوشتید، میتوانید از عبارات چک لیست سئوی داخلی یا فاکتور های سئوی خارجی هم صحبت کنید. به اینها LSI گفته می شود.

 

بهینه سازی تصاویر

 

بهینه سازی تصاویر بسیار ساده و سرراست است و در عین حال تاثیر عجیبی بر روی سئو داخلی شما خواهد داشت.

مطمئن شوید نام فایل با کلمات کلیدی شما یکی باشد.

در  Alt مرتبط با کلمات اصلی در تصاویر استفاده کنید و تمام!

خیلی بهتر است اگر میخواهید و قصد دارید سئو سایت خود را افزایش دهید از همان ابتدای طراحی سایت قدم به قدم با مشاوران ما پیش بروید تا کار از پایه اصولی و صحیح انجام گیرد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.